dilluns, 30 de juliol del 2007

Neteja de la Platja de Grifeu

Aquest dissabte al matí vaig tornar a realitzar una tasca que ara feia anys que no havia realitzat, i que és molt gratificant, netejar les aigües d’una de les platges més boniques del nostre litoral, la platja de Grifeu a Llançà. Vam quedar a les 10 del matí al Club Nàutic de Llançà en Marc, en Patrick, la Gina i jo, per anar a treure la brossa de la sorra del fons marí de la platja i allà ens vam trobar amb força més gent, entre la qual hi havia la Maria del Minisub, gran amant del mar; en Marc, en Patrick, la Gina i la Maria, com la majoria de gent anaven amb equip autònom i jo i algun altre anàvem a pulmó, de fet la profunditat de la platja no passava dels 5 o 6 metres i anar a pulmó no era gaire inconvenient. L’aigua estava cristal·lina, però en alguns racons del fons es podia veure com arriba a ser de PORCA molta gent. Entre altres coses, el que a mi més em va impactar va ser trobar llaunes, ampolles de plàstic i de vidre, compreses, burilles de cigarreta, funda de matalàs i un llarg etc. de coses vàries, entre les quals, les restes d’un veler destrossar per una llevantada. A l’acabar el Club Nàutic de Llançà ens va convidar a tots els voluntaris a dinar, sardines, botifarra amb mongetes i grana de capellà, en fi jornada complerta.
Vam fer la coneixença d’un noi, en Yorick, d’origen català, però que viu a Roma, que em va semblar molt gratificant, aquest noi feia la neteja com jo, a pulmó i el que em va sorprendre més gratament va ser que es va emportar als seus fills grans ( la més gran devia tenir 10 o 12 anys) perquè veiessin el que feia, és molt important i diu molt a favor d’aquesta persona l’educació que li dona als seus fills, inculcant-los el respecte pel medi ambient ja des de petits, enhorabona Yorick, tens una família molt maca.

2 comentaris:

el cangrejo linuxero ha dit...

I a sobre som famosos, que sortim a l'Empordà!

I no t'oblidis de la Maria de Minisub, que també va recollir força :)

El comentari genial quim! ens veiem a Cap de Ras

Doncs en Quim, és Clar!! ha dit...

Tens raó, la Maria va recollir força cosa, vam ser un gran equip, jeje